Translate

Friday, 30 March 2012

aktiviti sebelum tidur

adakala kita ni akan terasa trlalu bosan sebelum mahu tido malam, selalu rasa lemah daya kn.. hanya brfikir senang letak kepala terus tutup mata. 2pn mujur kalo dapat tutup mata dgn cepat dan tido lena. bila terasa bosan apa kata korang termenung sekejap mlihat keadaan bilik sekeliling korang. apa yang boleh membantu korang untuk senyum sendiri sebelum tidur..

kalo korang nak tahu nie la aktiviti saya sebelum tido..

cute kan..kan..
best perhati bilik sblum tido.. dpat tgok anak burung yang comel di cadar katil pn jadilah..huhu.. anak burung nie dah bersama saya lebih kurang 4 tahun. dia setia tau.. tiap2 hari saya sayangkan dia.

namanya `luluu...cu...'


nama luluu...cu... diambil sempena gayanya yang lucu. cuba tgok aksinya kalo nak ikut senaman bgitu sbelum tido pn bley gak..hehehe... tgok aksi luluu..cu.. sebelum tido buat saya trsenyum sorang2.. boleh rasa senang dan tenag la hati ni..

ya...!! u can do it

`berdoa' dan renungkan kebolehan anda sebagai manusia yang hebat sebelum anda melelapkan mata. tanamkan impianmu.. insyaallah anda akan bangun tido dengan lebih yakin esok pagi


1.2.3 iyah...iyeh...

angap setiap apa yang kita lakukan tiada paksaan.. kita yang mrancang mnentukannya... selamat malam...^c^ all de best!!!

Thursday, 29 March 2012

Bismillahirahmanirahim

Segala puji-pujian bagi Allah SWT selaku pencipta, pemerintah dan pentadbir alam sejagat. Selawat dan salam atas junjungan Nabi Muhammad SAW serta ahli kekuarga Baginda dan para sahabat serta sekalian pengikut setia Baginda sampai ke akhir zaman.


 Kesedaranku trhadap tapak kaki ku mlangkah amat mmberi erti


f&f
langkah x berkaki...hehe


 Dengan kkuasaan dan izin Allah SWT manusia d cipta mmpunyai kaki untk beri kmampuan mlangkah tanpa batasan. Ia berpasangan ada kiri ada kanan.  Saling bersama dalam apa jua kdaan skali pn.

jika salah satu kaki bermasalah ada psangannya yang automatik mmbantu, kalo x caye cuba anda naik tangga.. mesti kaki y sebelah lagi akan mmbantu. saling mmbantu bru la brjaya naik tangga dgan mudah kn..



alhamdulillah.. ada selipar bertuah ni dapat jugak ku merasa nikmat berjalan.. selipar ni sbenarnya wat alas kaki kt dapur umah sewa utk pastikan kaki bebas kotoran baru la selesa.

Friday, 23 March 2012

1)Apabila soal bisnes dibincangkan sudah semestinya kita mementingkan keuntungan. Keuntungan bukanlah sesuatu yang mudah diperolehi. Oleh sebab itu, kita memerlukan idola yang tepat untuk dijadikan top model dalam semua hal yang mahu kita kerjakan.  Adanya idola membolehkan kita mendapat nasihat-nasihat dan tunjuk ajar yang positif berkaitan selok belok perniagaan daripadanya. Idola juga boleh dijadikan pencetus semangat dalam apa jua keadaan dan rintangan yang melanda. Dalam  menjalankan bisnes, kita seharusnya bijak memilih idola. Idola yang memacu keuntunganlah yang patut dicari.

Bisnes bukanlah sesuatu yang mudah dikerjakan. Tidak semua strategi yang di rancang menjadi. Walaupun berusaha keras kalau tak memiliki ilmu niaga yang betul kita akan buntu jalan juga. Bak kata pepatah menuntut ilmu biarlah berguru. Dalam bisnes kita memang perlukan seorang yang boleh membangkitkan semangat kita. Seorang mentor yang memang seorang usahawan yang berjaya mencipta rekod.  Dan apabila kita mengadu padanya 'aku berniaga ni dah dua minggu, merosotlah, tak mencapai sasaran'. Dia akan bertanya kita 'Berapa jualan engkau sekarang?'. 'Dulu-dulu selalu lima ratus, sekarang cuma empat ratus'. Dijawab 'Empat ratus bagus lagi, aku dulu pernah lima puluh saja'. kan anda boleh terfikir peluang tu masih ada!

first day .inc

This is the first day i,m in blogging huhu